Precizēšu, ka tā nav prioritāte tādā ziņā kā pašmērķis. Cīņa pret korupciju ir līdzeklis, kā padarīt Rīgas pilsētas pārvaldi par atklātāku, godīgāku, taisnīgāku, lai samazinātu birokrātiskas procedūras un korupcijas risku. Bet šajā virzienā viens no pirmajiem darbiem būtu izvērtēt Rīgas pašvaldības finanšu plūsmas. Mūsu saraksta otrais numurs ekonomists Egons Liepiņš ir ar lielu pieredzi, un es domāju, ka tieši šis uzdevums ir viena no prioritātēm. Lai apzinātu, kāda nauda Rīgai ir un cik lietderīgi tā ir izmantota. Mēs uzskatām, ka Rīgas naudai ir jāstrādā rīdziniekiem, nevis jābūt apgrozībā Rīgas vadībai vai pašvaldībai kā tādai.
Bet jums kā bijušajam Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja vadītājam droši vien ir nojausma, kā strādā koruptīvās shēmas Rīgā?
Vairāk vai mazāk ir, un tieši tāpēc mēs uzskatām, ka nepieciešams būtiski samazināt birokrātiskās procedūras un nodrošināt to, par ko sen runā, proti, vienas pieturas aģentūras, lai absolūti līdz nepieciešamam minimumam samazinātu iedzīvotāju saskarsmi ar ierēdņiem.
Naudas nozagšana KNAB dažos cilvēkos izsauca šaubas par jūsu administratora spējām - izskanēja pārmetumi, ka jūs nebijāt noorganizējis sistēmu, lai šādus gadījumus novērstu. Jūs esat SCP Rīgas mēra amata kandidāts, Rīgas dome ir daudz lielāka un sarežģītāka organizācija par KNAB - kāpēc vēlētājiem būtu jātic, ka jūs spēsit to efektīvi vadīt?
Tāpēc, ka pilsētu vada ne viens cilvēks, bet komanda, un mūsu saraksts ir pietiekami spēcīgs, lai nodrošinātu Rīgas vadību atbilstoši augstākajām prasībām, tajā skaitā novēršot gan nelietderīgu, gan prettiesisku rīcību ar naudas līdzekļiem.
Vai ir kāda partija vai politiķis, ar ko SCP jaunajā domē noteikti nesadarbotos?
Es domāju, ka pārsteidzīgi būtu tagad veidot koalīcijas modeli vai veidot modeli, kāda koalīcija nav iespējama. Pirmais uzdevums ir Rīgas pašvaldības vēlēšanas, un tikai tad varēsim spriest, ar ko būt un ar ko nebūt kopā. Bet galvenais ir mūsu izvirzītās prasības mums pašiem. Mēs uzskatām, ka vispirms nepieciešams risināt Rīgas pilsētas sociālās problēmas. Vienu no savām personiskām prioritātēm varu nosaukt bērnudārzu rindas, kas apkauno valsts galvaspilsētu, [kā arī] pensionāru problēmu risināšana un jau pieminētā korupcijas novēršana Rīgā. Ja potenciālie koalīcijas partneri piekrīt tādam modelim, tad mums jau vieglāk diskutēt par sadarbību.
Daudzas citas partijas novelk tādu kā sarkano līniju, ka ar PCTVL nesadarbosies, Šleseru neatbalstīs par mēru. Jūs nepievienojaties šīm nostādnēm?
Vispirms jāizrunā tās sarkanās līnijas darbā, jo tagad var modelēt daudz un dažādi, bet neviens šobrīd nezina, kāds būs partiju spēku sadalījums Rīgā.
Visas partijas, kuras kandidē, saka, ka atbalstīs jaunu uzņēmumu izveidi un veicinās investīcijas, tajā skaitā arī jūs. Vai jūs nevarētu precizēt, ko darīsiet šajā jomā?
Viens no darbības virzieniem būtu veicināt Rīgas brīvostas darbību, lai tā pārvērstos no, vienkārši sakot, kravu pārkraušanas sistēmas par kaut ko lielāku. Viens no virzieniem šeit varētu būt kravu komplektācija. Piemēram, ja no rietumiem uz austrumiem tiek pasūtīta datoru krava ar visiem piederumiem, lai tieši Rīgas brīvostā, nevis kaut kur citur notiktu komplektācija tādā veidā, kā prece nonāk līdz patērētājam.
Ir vēl kādas citas idejas?
Citas idejas ir veidot uzņēmējdarbības un zinātnes parkus, lai tuvinātu zinātnes sasniegumus to praktiskai ieviešanai. Tas palīdzētu veidot to konkurētspējīgo produkciju, par ko runā visas partijas.
Jūsu programmā liels uzsvars likts uz izpildvaras nodalīšanu no lēmējvaras domē. Kāpēc tas ir svarīgi?
Lai būtu viennozīmīgi saprotama shēma, kurš par ko atbild. Jo pašvaldībā ievēlētiem deputātiem ir jāatbild par lēmumu pieņemšanu, bet lēmumu īstenošanai ir jābūt izpilddirekciju rokās, lai nebūtu tā kā šodien, kad šīs varas jaucas tik tālu, ka veicina tajā skaitā koruptīvas saites starp deputātiem, Rīgas pilsētas ieceltām amatpersonām un parastiem rīdziniekiem vai uzņēmējiem.