Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +9 °C
Skaidrs
Ceturtdiena, 17. oktobris
Karīna, Gaits

Čipsu radiniece

«Vienaudži bija šokā, ka vienu laiku strādāju no 8.00 līdz 23.00, bet es aizrāvos, dažreiz aizmirsu, ka jāpaēd,» Kristīne Mālniece (28) atceras savu darba gaitu sākumu a/s Latfood un mārketingā. Tagad, lai tiktu galā ar Ādažu čipsu virzīšanu tirgū, viņai ir arī palīgu komanda, bet Kristīne pati astoņos gados, ko nostrādājusi Latfood, «uzdienējusies» līdz mārketinga direktorei un valdes loceklei. Mūžīgais izcilnieka sindroms, kas kļuvis par nepieciešamību, - viņa definē savas izaugsmes vaininieku. Ja par cilvēku runā viņa darbi, to pamana arī darbavieta.

Svārstījās, līdz izvēlējās

Izcilnieka sindroms gan savulaik sagādāja zināmas problēmas - vidusskolu beidzot, Kristīnei bija grūti saprast, ko darīt tālāk, ja reiz viss padodas un interesē... Viņas pirmie karjeras soļi vairāk izskatās pēc iestrādēm diplomātijā, jo izvēlētas tika starptautisko attiecību studijas Rīgas Stradiņa universitātē. «Sagaidīju plašu izglītību un nebiju vīlusies - tā atradināja uz visu raudzīties tikai melnbalti, iemācīja redzēt krāsas un pustoņus,» Kristīne saka. Jau studiju laikā radās iespēja pastrādāt Ārlietu ministrijā un praktiski saprast, kas ir starptautiskās attiecības, bet, augot arvien uzstājīgākai vēlmei pēc patstāvības un materiālās neatkarības no vecākiem, Kristīne nolēma, ka vēlas «īstu» darbu. Viņa kļuva par reklāmas projektu menedžeri izdevniecībā Rīgas viļņi, bet jau drīz, kādā projektā sadarbojoties ar Ādažu čipsu ražotāju a/s Latfood, saņēma no tā darba piedāvājumu.

Tolaik Kristīne gan joprojām vēl svārstījās - starptautiskās attiecības vai mārketings? Daudz ko izšķīra toreizējās vadītājas teiktais: ar tavu konstruktīvo un stratēģisko domāšanas veidu mārketings tev ir ideāla vieta. «Man arī bija svarīga iespēja īstenot savas ieceres, rīcības brīvība, kas starptautisko attiecību jomā būtu bijusi mazāka. Tagad man ir veselīgs balanss starp radošu un ļoti pragmatisku, loģisku, konkrētu darbu,» Kristīne nenožēlo mārketinga ceļa izvēli.

Latfood viņa sāka ar mārketinga plānu un kampaņu īstenošanu, tad ķērās pie šo plānu veidošanas pati, ar laiku sāka vadīt Mārketinga departamentu, bet patlaban atbild par mārketingu uzņēmumā gan Latvijā, gan visos tā eksporta tirgos - Lietuvā, Igaunijā, Kazahstānā, Azerbaidžānā, Krievijā, Gruzijā u.c. «Visi mani bērniņi,» Kristīne māj uz čipsu un citu uzkodu stenda pusi. Tie produkti, ar kuriem sanācis auklēties visvairāk, arī devuši vislabākos rezultātus.

Vienā frontē ar mammām

Kristīne stāsta, ka viņu motivē gan patika pret darbu, gan tā starptautiskais piesitiens. «Jo vairāk strādā ar citiem tirgiem, jo vairāk iemācies par Latviju.» Nācies atklāt, ka tik liela emocionāla pieķeršanās čipsu zīmolam kā Latvijā nav nekur citur un nekur citur sāļo uzkodu ražotājs - tirgus līderis - ar savu pircēju nerunā vietējā valodā. Visur dominē angliski nosaukumi, bet Latvijā Ādažu čipsu zīmols ir teju nacionālais varonis. Interesanti, ka ārzemniekiem neizrunājamo Ādažu čipsu nosaukumu (uzņēmuma eksporta brenda Taffel vietā) uz paciņām atstāt vēlējusies arī Azerbaidžāna. «Eto že Pribaltika, kvaļitet!* Tas tā vēsturiski izveidojies, viņi bija sadarbības partneri, kad sākām darbu,» Kristīne smaida.

Latvietis ir visai čakls čipsu ēdājs, taču ne tik ļoti kā kaimiņi, arī gaumes ziņā esam pa vidu starp maigo garšu cienītājiem igauņiem un Baltijas karstasinīgajiem dienvidniekiem leišiem, kam tīk kas pikants. Toties uzskats, ka čipsi ir neveselīgas pārtikas kalngals, nez kāpēc ir izteikts Latvijas fenomens, Kristīne teic. «Te tie ļoti tiek atrauti no pārējiem našķiem, lai gan šajā ziņā esam vienā frontē ar mammām - čipsi ir un paliek tikai našķis, kas neaizstāj zupu vai siltu kartupeli pusdienās,» Kristīne norāda un stāsta par Uzturmācības klasi, kas uzņēmumā radīta, lai jauniešiem stāstītu par veselīga uztura pamatiem. Viņai pašai čipsi joprojām garšo ļoti, tiesa, daudzos garšu variantus izkonkurējusi visvienkāršākā klasika.

Tuvinieku simpātijas

«Tās galu galā ir gandrīz tuvinieku attiecības, tāpēc ir svarīgas savstarpējas simpātijas,» Kristīne smejas un saka, ka ar Ādažu čipsu zīmolu ir cieši saaugusi, tāpēc par pārmaiņām darba dzīvē pagaidām nedomā. «Esmu ļoti mērķtiecīgi nemainījusi nozares. Ir bijuši piedāvājumi, bet es redzu, ka tad man būtu jāiepauzē savā profesionālajā attīstībā, jo būtu jāatgriežas nulles punktā, lai apgūtu pamatlietas par attiecīgo jomu.» Lai gan Latfood Kristīne sasniegusi zināmus karjeras griestus, viņa teic, ka, sasniedzot vienus, aiz tiem arvien parādās nākamie. Viņas mērķis ir kāpt pa kompetences līmeņiem, ne tik daudz amatiem, un pašreizējā darbā tas aizvien ir iespējams. Turklāt arī savus kolēģus Kristīne sauc par «fantastiskākajiem pasaulē». Komandas organizēšanas prasmēs viņa sāka ielauzīties jau padsmitnieces gados, kad aktīvi darbojās starptautiskā bērnu vasaras nometņu organizācijā CISV, bet plašāku skatījumu uz uzņēmuma darbības procesiem devās iegūt Rīgas Tehniskās universitātes MBA programmā Uzņēmējdarbība un inovācijas, kas nupat absolvēta. Nu diploms rokā un atkal ir vairāk laika hobijiem - golfam, jogai, skriešanai. Arī profesionālās mārketinga literatūras lasīšanai. «Ja darbs ir arī hobijs, tad tas viss dabiski interesē,» tā Kristīne.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

*Tā taču ir Baltija, kvalitāte! (krievu val.)

Karjeras kāpnes

Kopš 2008
mārketinga direktore
a/s Latfood
kopš 2005
valdes locekle a/s Latfood
2003-2008
mārketinga vadītāja
a/s Latfood
2003
mārketinga vadītāja v.i.
a/s Latfood
2002-2003
mārketinga speciāliste
a/s Latfood
2002
reklāmas projektu
menedžere SIA Rīgas viļņi
2001-2002
prakse LR Ārlietu ministrijā, jaunākā speciāliste

Hierarhija

a/s Latfood valdes priekšsēdētājs

mārketinga direktore Kristīne Mālniece

zīmola vadītājs, mārketinga speciālists, partneri mediju un reklāmas aģentūrās

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?