Diriģēja tā pasūtītājs Stīvens Leitons, tādējādi noslēdzot festivālu Voices Now, kas trīs dienās piedāvāja 30 (!) koncertus ar 65 koru uzstāšanos. Tajā skaitā BBC Singers un pasaulslaveno Hilliard Ensemble, kurš svinēja savas darbības izbeigšanu.
«Darba tapšanas gaitā vairākkārt strādājām Imodžinas Hīpas mājās Londonā, kur viņai ir milzīga mūzikas instrumentu kolekcija. Savukārt kopā ar libreta autori austrāliešu dzejnieci Emmu Džonsu apmeklējām visu sešu koru mēģinājumus. Viņa intervēja to dziedātājus un izveidoja stāstu, ietverot viņu atbildes: kāpēc viņi dzied, ko viņiem nozīmē dziedāt korī utt.,» Ē. Ešenvalds atklāj kopdarba gaitu.
Stāsts izdevies nopietns, bet ar humoru. Kāda sieviete agri no rīta ierodas pilsētā, lai pēc daudziem gadiem sameklētu savas bērnības mājas. Pilsēta ir liela, un ceļā paiet visa diena. Viņa sastop ielu mūziķus, jautā ceļu strādniekiem, kuri dziesmā Direction Song klāsta: «Dodies pa kreisi, garām pastam, nekādā gadījumā nenogriezies pa labi!» Muzikālais stāsts beidzas, kad varone ir uzkāpusi pa bērnības mājas kāpnēm un pieklauvē pie durvīm, aiz kurām tagad dzīvo kāds cits.
Pilsētas dziesmu Ē. Ešenvalds risinājis 13 dziesmās, katram korim sarakstot divas. Brīžiem tās izpilda visu 250 dziedātāju kopkoris. «Es klausījos koru mēģinājumus, lai saprastu, uz ko katrs spējīgs un kādā mūzikā jūtas kā zivs ūdenī,» stāsta Ešenvalds. Komponēt nācies neparasti atšķirīgi: gan pusprofesionālajam jauktajam korim Holst Singers un Latvijas standarta amatierkorim Codetta no Ziemeļīrijas, gan jauniešu gospeļkorim Roundhouse Choir, kas dziedot skandināja ritmus uz saviem ķermeņiem. Savukārt Green Street Blues ir barbershop stila sieviešu koris. Vēl citu krāsu ienesis septiņu līdz desmit gadu vecu bērnu koris St. Mary's School Choir un Funky Voices - milzīgs koris, kurā bez jelkādas atlases dziedāt aicināts ikviens.
Starp dziesmām stāstu turpināja I. Hīpa solo, orķestra pavadījumā improvizējot par dzejnieces tekstu. Elektroniskās mūzikas burve, kuras īpašā atpazīstamības zīme uz skatuves šobrīd ir mūzikas radīšana ar elektronisko cimdu palīdzību, šoreiz izmantoja tikai savu balsi. «Viņas diapazons ir pasakains un balss tembrs - unikāls. Viņa apbūra ar priekšnesuma brīvību un personības šarmu. Bet brīžos, kad pati dzejniece uz skatuves atveidoja mēnesi (Day moon), Hīpa ar harmonaizeri pārvērta viņas runu muzikālos akordos,» stāsta komponists. Nākamais City Songs atskaņojums būs oktobrī - Eiropas kultūras galvaspilsētā Derijā Ziemeļīrijā.