com_ (19.IV). Maija Kovaļevska, kura pēc uzvaras Plasido Domingo konkursā (2006) jau piecus gadus mirdz uz dažādām slavenām operu skatuvēm ASV, Eiropā, Japānā, aprīlī tām piepulcējusi Itālijas operas Meku. Mīlošās, pašaizliedzīgās verdzenes Liu lomā _Turandotas_ jauniestudējumā, ko veidojis režisors Džordžo Barbērio Korseti kopā ar Sanktpēterburgas Marijas teātra māksliniecisko vadītāju, viņa tā aizkustinājusi La Scalas prasīgo, kaprīzo publiku, ka izpelnījusies gan karstus aplausus izrādes gaitā, gan stāvovācijas noslēgumā.
Pēc izcilās debijas Milānas operas namā 12. aprīlī dziedātāja tur nodziedājusi jau četrās ievērojamā Krievijas diriģenta, Sanktpēterburgas Marijas teātra mākslinieciskā vadītāja Valerija Gergijeva diriģētās izrādēs (nākamās izrādes: 8., 13.V). Drīzumā gaidāma Maijas Kovaļevskas debija Vīnes Valsts operā un 16 000 skatītājiem slavenajā amfiteātrī Veronas arēnā. Šovasar viņu beidzot atkal dzirdēsim un redzēsim arī Latvijā, jo viņas sniegums krāšņos Daiņa Kalna rīkotos opermūzikas svētkus. Siguldas pilsdrupu estrādē 30. jūlijā dziedātāja izpaudīsies viņai pašai īpaši iemīļotajā Tatjanas lomā P. Čaikovska operā Jevgeņijs Oņegins, kurā izcili debitēja Glainburnas festivālā pirms trim gadiem.
Dziedātāja atzīstas, ka Milānā «liels prieks bija dziedāt izcilā maestro Valērija Gergijeva vadībā. Pēc Hektora Berlioza operas Benvenuto Čellini Zalcburgā, kur dziedāju Terēzi, atkārtota muzikālā sadarbība Turandotā bija brīnišķīga». Maestro Gergijevs uzrādījis interesi nopietni sadarboties ar latviešu dziedātāju arī turpmāk. Prieku Maijai Kovaļevskai Milānā sagādājis arī tas, ka «darbs mēģinājumos ar režisoru bijis intensīvs un radošs. Manuprāt, viņa ideja ir izdevusies,» viņa uzskata. Režisors Džordžo Barbērio Korseti, kurš veidojis arī scenogrāfiju un kostīmus, operas vizuālo tēlu veidojis klasisku, vienkāršu, taču liekot lietā mūsdienu tehnoloģijas, piemēram, videoprojekcijās «pietuvinot» dziedātāju sejas.
Liu loma Maijas Kovaļevskas repertuārā ir jau dziļi nobriedusi. Vispirms viņa tajā spoži debitēja paša Domingo diriģētā iestudējumā Vašingtonas operā (2009), pēc tam atveidojusi arī Ņujorkas Metropolitēna operā, kur viņai pieder jau četras lomas, nodziedātas vairāk nekā pussimt izrādēs. «Maija Kovaļevska - nevainojama, brīnišķīga Liu lomā: skaista balss, ekspresīva un veikla, ar precīzu intonāciju, kas aizkustina,» sniegumu Milānā vērtē itāļu teātra, kino, televīzijas DVD ierakstu recenziju izdevums Persinsala (19.IV). Pārējie ņemti priekšā ar Milānā tipisko bardzību, netaupot arī iestudējuma muzikālo vadītāju Valeriju Gergijevu. «Muzikālā puse nebija iespējami labākā. Maestro Gergijevs diriģēja ugunīgos tempos, tas bija rupjš partitūras lasījums, kam maz rūpēja nianses. Galveno lomu izpildītāji (Guļegina un Berti) nebija daudz izsmalcinātāki: abi piedāvāja milzīgus skaņas apjomus, bet parādīja, ka maz rūpējas par toni un krāsām (..). Turklāt Guļeginai bija problēmas kontrolēt savas balss augšējo diapazonu, viņas dikcija bija gandrīz nesaprotama,» raksta Theoperacritic.com, izsakot cerību, ka uz citiem opernamiem jauniestudējums aizceļos uzrunājošākās izpildītāju komandās.
Milānā Maijai Kovaļevskai jānodzied vēl divas izrādes. «Uzreiz pēc tam notiks mana debija Vīnes Valsts operā vienā no manām mīļākajām lomām,» dziedātāja ar neslēptu prieku izstāsta, ka arī Vīnē, līdzīgi kā Siguldā, viņa dziedās tieši sev tik tuvo Tatjanas lomu.