Brauc pēc iedvesmas
Kad pērn uz mediju aģentūru Inspired, kur Alise tolaik strādāja, atnāca jauns darbabiedrs un ieminējās, ka nolēmis piedalīties Young Lions Latvijas atlasē, Alisei un viņas kolēģei Dignai Degtjarovai bija skaidrs, ka savus spēkus šajā konkursā gribētos izmēģināt arī pašām. «Sanāca tā, ka uz Kannām tikām mēs,» Alise smaida un stāsta par gūtajiem iespaidiem: «Pēkšņi dzīvajā redzi un klausies cilvēkos, no kuriem ikdienā mācies internetā, lasot viņu rakstīto.»
Konkurss Young Lions ik gadu norit starptautiskā reklāmas festivāla Cannes Lions ietvaros. Konkursa dalībniekiem ir iespēja nedēļas garumā piedalīties festivāla semināros, lekcijās, meistarklasēs pie slaveniem reklāmas speciālistiem, nozares pasaules mēroga klientiem - starptautiskiem uzņēmumiem, milzu mediju koncernu pārstāvjiem un spilgtām mārketinga personībām. «Pēc iedvesmas tur var braukt un braukt,» saka Alise. Pēc viņas teiktā, festivāls dod arī krietnu devu zināšanu, ļauj novērot tendences, kas Latviju gaida varbūt mazliet tālākā nākotnē, un sniedz derīgu ieskatu tajā, kā lietas notiek citur. Konkursa uzvarētājiem balvā tiek apmaksāts brauciens uz nākamā gada festivālu, pārējiem laureātiem - medaļas, bet Alise teic, ka iegūtā pieredze ir viņas galvenā balva. Par dalību konkursā nākamgad gan vēl jāpadomā - divreiz vienā kategorijā startēt nedrīkst, jādod iespēja citiem, bet divas kategorijas Alise jau izmēģinājusi: pērn viņa startēja mediju, bet šogad - jaunizveidotajā mārketinga vadītāju kategorijā.
Kā aizdot uzņēmumu
Kannu konkursā veicamie uzdevumi abās reizēs saistījās ar labdarību. Pērn bija jāizstrādā mediju stratēģija pasaules mēroga kampaņai kādai organizācijai, kas bērniem dažādu valstu skolās nodrošina brīvpusdienas. Alise ar Dignu toreiz savu kampaņas ideju savērpa ap «supervaroņu sabiedrību» - bērniem, kas, pusdienojot ātrās apkalpošanas restorānos, palīdz vākt naudu, lai pie pusdienām tiktu arī bērni trešās pasaules valstīs. «Atpakaļ atbraucām ar sajūtu, ka esam izdarījušas maksimumu no tā, ko tobrīd spējām. Medaļai gan ar to vēl bija par maz,» Alise spriež.
Šogad kādu samilzušu problēmu risinošs labdarības projekts bija jābūvē no savas darbavietas redzespunkta. Alises un Zintas ideja bija Tele2 iniciēta akcija Aizdod uzņēmumu!. «Galvenā doma - jauniem uzņēmumiem uz neilgu laiku ļaut izmantot visu, kas mums ir, - infrastruktūru, pakalpojumus, darbiniekus, pieredzi, zināšanas utt. Lūk, tev ir, proti izmantot!» Alise stāsta un ir pārliecināta, ka mazajiem uzņēmējiem tas būtu nozīmīgs atbalsts, turklāt ļautu tajos straujāk rasties jaunām darbavietām, kas risinātu bezdarba problēmu. Tagad jāsāk domāt, vai un kā šo kustību realizēt dzīvē Latvijā un kā iesaistīt tajā arī citus lielos uzņēmumus.
Konkursā uzdevuma risinājums komandām bija jāizdomā slēgtā vidē 24 stundu laikā, un Alise stāsta, ka konkurence bijusi gana sīva. «Bet bija patīkams pārsteigums, ka visas trīs godalgas kategorijā saņēma telekomunikāciju uzņēmumu pārstāvji. Sudrabs tika Filipīnām, bet zelts - Dominikānas Republikai.»
Angļi, krogs un reklāma
«Reklāma un mārketings ir ļoti laba joma, kur būt tādiem cilvēkiem kā es, kam padodas daudz kas un gribas pabūt visur kur,» Alise saka. Bērnībā viņa gan gribēja kļūt par ārsti. «Gribēšana ir joprojām. Ja tikai atrastos saprašana par ķīmiju...» viņa smaida. Tā kā sekmes bija labas gandrīz visos mācību priekšmetos, bijis grūti fokusēties uz kaut ko vienu. Pamatskolā Alise gājusi mūzikas novirziena klasē, vidusskolā - matemātikas profilkursā, bet pēc tam mēģinājusi tikt Mākslas akadēmijā. Nesanāca, un Alise iestājās angļu filologos. Paralēli sākusi piestrādāt laikraksta Diena klientu servisā, bet tad, «ballējoties apkārt», iepazinusies ar diviem puišiem no reklāmas aprindām, kas drīz vien viņai piedāvāja iztulkot vienu reklāmu. «Pamēģināju, un pēc nedēļas šo British Airways reklāmu jau redzēju uz ielas. Forši!» Alise saka. Tulkojamo darbu radās arvien vairāk, bet, kad tas sāka traucēt studijām, Alise šo nodarbi pārtrauca. Kādu laiku pastrādāja krogā par bārmeni, līdz salauza roku un vairs nevarēja neko smagu pacelt. «Tad atcerējos par reklāmu. Man tā vide patika. Mani pie sevis paņēma un izmācīja mediju aģentūra Inspired. Esmu viņiem pateicīga, ka viņi man noticēja, jo pieredzes jau man nebija un attiecīgas izglītības arī ne. Sākumā biju projektu vadītāja asistente, vēlāk kļuvu par projektu vadītāju. No pirmās dienas strādāju ar Zelta zivtiņas zīmolu, un tā arī nokļuvu šeit,» klāsta Alise, kura tagad ir Zelta zivtiņas zīmola vadītāja Tele2.