Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Otrā piegājienā - medaļa

«Āķis lūpā un enkurs mugurā bija no pagājušā gada,» saka Alise Avota (24), stāstīdama par savu nu jau otro braucienu uz pasaules jauno reklāmas profesionāļu konkursu Young Lions Kannās Francijā. Pirmā reize nesa kaudzi iespaidu, bet šogad Alise kopā ar kolēģi Zintu Brūnu no uzņēmuma Tele2 no konkursa atgriezās arī ar mārketinga kategorijā nopelnītu bronzas medaļu. Šajā kategorijā nācās sacensties ar apmēram 20 valstu komandām, bet pavisam Jauno lauvu konkursā startēja 187 komandas no visas pasaules.

Brauc pēc iedvesmas

Kad pērn uz mediju aģentūru Inspired, kur Alise tolaik strādāja, atnāca jauns darbabiedrs un ieminējās, ka nolēmis piedalīties Young Lions Latvijas atlasē, Alisei un viņas kolēģei Dignai Degtjarovai bija skaidrs, ka savus spēkus šajā konkursā gribētos izmēģināt arī pašām. «Sanāca tā, ka uz Kannām tikām mēs,» Alise smaida un stāsta par gūtajiem iespaidiem: «Pēkšņi dzīvajā redzi un klausies cilvēkos, no kuriem ikdienā mācies internetā, lasot viņu rakstīto.»

Konkurss Young Lions ik gadu norit starptautiskā reklāmas festivāla Cannes Lions ietvaros. Konkursa dalībniekiem ir iespēja nedēļas garumā piedalīties festivāla semināros, lekcijās, meistarklasēs pie slaveniem reklāmas speciālistiem, nozares pasaules mēroga klientiem - starptautiskiem uzņēmumiem, milzu mediju koncernu pārstāvjiem un spilgtām mārketinga personībām. «Pēc iedvesmas tur var braukt un braukt,» saka Alise. Pēc viņas teiktā, festivāls dod arī krietnu devu zināšanu, ļauj novērot tendences, kas Latviju gaida varbūt mazliet tālākā nākotnē, un sniedz derīgu ieskatu tajā, kā lietas notiek citur. Konkursa uzvarētājiem balvā tiek apmaksāts brauciens uz nākamā gada festivālu, pārējiem laureātiem - medaļas, bet Alise teic, ka iegūtā pieredze ir viņas galvenā balva. Par dalību konkursā nākamgad gan vēl jāpadomā - divreiz vienā kategorijā startēt nedrīkst, jādod iespēja citiem, bet divas kategorijas Alise jau izmēģinājusi: pērn viņa startēja mediju, bet šogad - jaunizveidotajā mārketinga vadītāju kategorijā.

Kā aizdot uzņēmumu

Kannu konkursā veicamie uzdevumi abās reizēs saistījās ar labdarību. Pērn bija jāizstrādā mediju stratēģija pasaules mēroga kampaņai kādai organizācijai, kas bērniem dažādu valstu skolās nodrošina brīvpusdienas. Alise ar Dignu toreiz savu kampaņas ideju savērpa ap «supervaroņu sabiedrību» - bērniem, kas, pusdienojot ātrās apkalpošanas restorānos, palīdz vākt naudu, lai pie pusdienām tiktu arī bērni trešās pasaules valstīs. «Atpakaļ atbraucām ar sajūtu, ka esam izdarījušas maksimumu no tā, ko tobrīd spējām. Medaļai gan ar to vēl bija par maz,» Alise spriež.

Šogad kādu samilzušu problēmu risinošs labdarības projekts bija jābūvē no savas darbavietas redzespunkta. Alises un Zintas ideja bija Tele2 iniciēta akcija Aizdod uzņēmumu!. «Galvenā doma - jauniem uzņēmumiem uz neilgu laiku ļaut izmantot visu, kas mums ir, - infrastruktūru, pakalpojumus, darbiniekus, pieredzi, zināšanas utt. Lūk, tev ir, proti izmantot!» Alise stāsta un ir pārliecināta, ka mazajiem uzņēmējiem tas būtu nozīmīgs atbalsts, turklāt ļautu tajos straujāk rasties jaunām darbavietām, kas risinātu bezdarba problēmu. Tagad jāsāk domāt, vai un kā šo kustību realizēt dzīvē Latvijā un kā iesaistīt tajā arī citus lielos uzņēmumus.

Konkursā uzdevuma risinājums komandām bija jāizdomā slēgtā vidē 24 stundu laikā, un Alise stāsta, ka konkurence bijusi gana sīva. «Bet bija patīkams pārsteigums, ka visas trīs godalgas kategorijā saņēma telekomunikāciju uzņēmumu pārstāvji. Sudrabs tika Filipīnām, bet zelts - Dominikānas Republikai.»

Angļi, krogs un reklāma

«Reklāma un mārketings ir ļoti laba joma, kur būt tādiem cilvēkiem kā es, kam padodas daudz kas un gribas pabūt visur kur,» Alise saka. Bērnībā viņa gan gribēja kļūt par ārsti. «Gribēšana ir joprojām. Ja tikai atrastos saprašana par ķīmiju...» viņa smaida. Tā kā sekmes bija labas gandrīz visos mācību priekšmetos, bijis grūti fokusēties uz kaut ko vienu. Pamatskolā Alise gājusi mūzikas novirziena klasē, vidusskolā - matemātikas profilkursā, bet pēc tam mēģinājusi tikt Mākslas akadēmijā. Nesanāca, un Alise iestājās angļu filologos. Paralēli sākusi piestrādāt laikraksta Diena klientu servisā, bet tad, «ballējoties apkārt», iepazinusies ar diviem puišiem no reklāmas aprindām, kas drīz vien viņai piedāvāja iztulkot vienu reklāmu. «Pamēģināju, un pēc nedēļas šo British Airways reklāmu jau redzēju uz ielas. Forši!» Alise saka. Tulkojamo darbu radās arvien vairāk, bet, kad tas sāka traucēt studijām, Alise šo nodarbi pārtrauca. Kādu laiku pastrādāja krogā par bārmeni, līdz salauza roku un vairs nevarēja neko smagu pacelt. «Tad atcerējos par reklāmu. Man tā vide patika. Mani pie sevis paņēma un izmācīja mediju aģentūra Inspired. Esmu viņiem pateicīga, ka viņi man noticēja, jo pieredzes jau man nebija un attiecīgas izglītības arī ne. Sākumā biju projektu vadītāja asistente, vēlāk kļuvu par projektu vadītāju. No pirmās dienas strādāju ar Zelta zivtiņas zīmolu, un tā arī nokļuvu šeit,» klāsta Alise, kura tagad ir Zelta zivtiņas zīmola vadītāja Tele2.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?