Laika ziņas
Šodien
Migla

Uz darbu - Tallinā, vakarā - mājās

Šodien Rīgā notiek Meierovica biedrības un Rīgas Ekonomikas augstskolas kopīgi rīkota konference par Rail Baltica transporta koridora attīstības perspektīvām. Konferences priekšvakarā Diena sarunājās ar tās rīkotāju.

Projektam ir liels atbalsts Polijā, Igaunijā un Somijā, bet tā pietrūkst Latvijā. Kāpēc?

Nav bijis politiskās intereses tam pieķerties.

Kāpēc?

Droši vien interese bijusi par citiem virzieniem, piemēram, austrumu-rietumu, kas Latvijas biznesam izdevīgāks. Nav šaubu, ka tas ir jāattīsta, tomēr domāju, ka plašākas sabiedrības interesēs ir arī iespēja civilizēti nokļūt Rietumeiropā un kaimiņvalstīs.

Kaimiņvalstīs Rail Baltica kontekstā tiešām viss notiek. Nenotiek tikai Latvijā.

Vai tas nav pārāk optimistiski? Piemēram, ja runājam par Lietuvu...

Tas stāsts ir vienkāršs. Viņus interesē Eiropas platuma sliedes līdz Kauņai, kur būs liels loģistikas centrs. Tur tādā «latviešu-lietuviešu stilā» notiek diskusijas par to, kur tieši Kauņā šim centram jāatrodas, bet domāju, ka viņi tiks skaidrībā un tad strauji virzīsies uz priekšu.

Vienlaikus ir spiediens no Igaunijas un Somijas - ka lietām ir jānotiek, ka šim dzelzceļam ir jāsāk materializēties. Iepriekš somi teica: mums lielākā daļa kravu nāk no Krievijas, mēs tās pārkraujam kuģos un sūtām pa jūru.

Bet tagad ir sapratuši, ka daļa kravu veidojas pašā Somijā, un tās jāsūta ne tikai uz t. s. tālo Rietumeiropu, bet arī Centrāleiropu, un te dzelzceļš paver labas iespējas.

Otrkārt, «atrakcijas» ar vulkāna izvirdumu un aviodispečeru streikiem somiem atklāja, ka viņi atsevišķos gadījumos ir diezgan «nogriezti» no Eiropas.

Ja runājam par pasažieru pārvadāšanu, ir dzirdētas šaubas, vai būs pietiekama braukt gribētāju plūsma.

Mūsu reģions vienmēr būs cilvēkiem trūcīgāks nekā Rietumeiropas t. s. piecstūris, un attiecīgi būs atšķirīgi atmaksāšanās sliekšņi. Ar zināmiem nosacījumiem - ja noņemam infrastruktūras izmaksas - noteicošais ir pārvietošanās ātrums, un tad projekts var būt rentabls. Tas būtu - no Rīgas divarpus stundu līdz Tallinai, piecarpus stundu līdz Varšavai. Tas var konkurēt ar lidmašīnu un auto, un, ja vilcienu laiž divreiz dienā (turp un atpakaļ), projektam ir pamats.

Būtisks ir Eiropas finansējums. Ja notiek muļļāšanās, vai Briselei nevar apnikt?

Tāpēc jau Latvijā it bieži ierodas projekta koordinators Pāvels Teličkas kungs, lai atgādinātu, ka Brisele vēlas no mums kaut simbolisku rīcību, kas apliecinātu mūsu interesei par projektu.

Ir tā, ka patlaban Eiropā notiek TEN-T projektu revidēšana, bet ir puslīdz skaidrs, ka dalībvalstis saglabās tiesības uz vienu projektu savā teritorijā. Un mūsu reģiona gadījumā tas var būt tikai Rail Baltica.

Un ne Rīga-Maskava?

Tas nav reāli. Bet, atgriežoties pie Rail Baltica, ir politiskās indikācijas, ka projekts būs.

Intervēja Māris Zanders

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Apziņa nekad nemirst

Dvēseles pārdzimšana galu galā varētu būt realitāte, nevis tikai reliģiju propagandēts mīts cilvēku mierināšanai.








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?