Viena lieta ir tiesu vara, bet jau cita - visa valsts pārvaldes un darbības kompozīcija, kurā Temīdas svari ar tajos panākamo taisnīguma līdzsvaru ir tikai viens no elementiem. Vienkāršota, aritmētiska pieeja, piemēram, pēc būtības atšķirīgu amatpersonu atalgojumam šeit neiederas. Ja ar pārprastu taisnīgumu prasīsim pēc vienādas algas šīm atšķirīgajām amatpersonām, tad beigās iznāks nevis viena alga, bet gan vienaldzība - pret smalko, dzīvo un kantainās shēmās ne vienmēr ietilpināmo realitāti, kas ir valsts.
Piesardzīgiem un paškritiskiem vienlīdzības cīnītājiem jābūt arī dēļ laika, kurā jautājums par LB augstāko amatpersonu atalgojumu ir aktualizējies, proti, krīzi, kam pēc definīcijas pienāktos būt ārkārtas un izņēmuma stāvoklim. Bet piespiedu kārtā pieņemti likumi ir sliktākais, kas var notikt. Sevišķi jau tādā pamatīgumu un stabilitāti prasošā jomā kā valsts centrālā banka. Nepiemērota LB amatpersonu atalgojuma politika ir vieglākais veids, kā šo stabilitāti apdraudēt.