Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Intervija ar Kristu un Reini Dzudzilo. Dzimuši no vizuālā gara

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Super!
S
Internetā pasvaiga ziņa ar foto- viens no pašiem svarīgākajiem Ugunsgrēka zvaigzniem-degradantiem Rafalsona k-gs uz kuģīš no Doles salas līdz Vanšu tiltam priecē savus dievinātājus ar jokiem un lasījumiem no lapelēm. esam jau šo sniegumu piedzīvojuši Olaines kultūras centrā. Kā domājat, kas pagodina prezentāciju? Krejums: Kairišs ar kundzi un Dzudzillo ar vīna glāzēm ( tik izslāpuši ), vien nevar saprast vai viņš ar kundzi vai viņa ar kungu. Ak, Jēziņ, cik smalki! Jāgaida jauna paaudze, būs atkal režisori, kam savas ieceres nebūs jāklāsta, bet būs saprotamas no skatuves redzamajā un būs atkal mākslinieki, kas neģībs dēļ pliekani rūzā, jēli zilā un dzeltenā... No kurienes šīs krāsa mums ieradušās? Trīs Avotiņas arī pletē ka ta pletē.
lai jau tā "elite"
l
pulcējas un atpūšas kā grib, bet kāpēc par to jāziņo kā par notikumu. Tad viņiem talkā vēl panāk kritiķi ar savu virziena noteikšanu un nominācijām, lai pašiem nav jāizput. Kopā sanāk "killeru" apvienība. Rodas dabiska vēlme pēc "antikilleriem".
  • 0
  • 0
paldies, mākslenieki,
p
vakardienas zipā pārliecinājāmies, cik grūti jums visiem trijiem nākas ar domas izteikšanu latviešu valodā, varbūt angliski veicas, Reinis kā jau bruņinieks palīdzēja cik spēja Kristai pusteikumus pabeigt. Par Rubeņa k-gs jutās laimīgs, ka laiks iztecējis, jo saruna neveicās. Labi dekoratori, bet kā tad god. rež spēja komunicēt ar lieliskajiem aktieriem. Klaigājošai izrādei ar komisku struktūru bija apmierinoši. Recenzenti nespēja slavēt, nominēja, bet kā citādi, ja Liepājai arī nebūs, tad kādam tur augšā ienāks vēl prātā, ka bez šī teātra var iztikt. Spēcīgs amatierteātra izgājiens ar Ineses Kučinskas decibeliem priekšgaitā, stīvām kājām un pleciem, blondīni,kura vien atdoties gatava ( Pjata?) un naudu, naudu, naudu...
portretu teleciešanas
p
Pats svarīgākais, ka pašiem patika un sajūsmina vēl šobaltdien. Portreti. Pareizāk būtu teikt komiksi par atsevišķiem tēliem. Deklarējošs izpildījums. Katrs pilda vienu skaidrojošu funkciju- es esmu tāds, gribu to, tikai Murzavecka afēriste ar daudzmaz vērienu.Pirmais skats -divos būceņos visi sēd it kā uzgaidāmā telpā, gaidīdami uz kādu konsultāciju. Protams, visi uzpīpē. Kāds neparasts paņēmiens- kolīdz nezina kā sākt, ko darīt, tā ķeras pie smēķiem. Kā Meikšāna k-gs paskaidrotu- kāpēc? Primitīvs vizuālais un Ostrovska lugas risinājums darbībā, ja vispār tur pamatā iekšējā darbība un luga saprasta, pa virskārtu vien nešļūcot.
  • 0
  • 0
deķis uz savu pusi
d
" Kristas un Reiņa Dzudzilo debijas izrāde “Patētiskā. Par redzamo valodu” gan vizuāli, gan konceptuāli turpina mākslinieku iepriekšējo gadu radošajā biogrāfijā aizsāktos meklējumus, īpaši sadarbībā ar režisoru Viesturu Kairišu izrādēs “Uguns un nakts”, “Pērs Gints” (NT) un “Karalis Līrs” (RKT). Izrāde “Patētiskā” lielā mērā turpina šo iestudējumu pamatprincipu – spēcīgu vizualitāti..." Turpina- uzurpējot, jo Kairišs tik to vien gaida, lai viņa neizdomāto, nesajēdzamo koncepciju kāds glābtu.
Bravo
B
Es pat nestādos priekšā, kādi būtu "Portreti. Vilki un avis", "Karalis Līrs" vai "Raudupiete" bez Dzudzilo. Tas ir neaizstājams estētiskais un vizuālais baudījums. Principā tas ir brends.
dzīvais priekšmets
d
Paldies. Piedodiet, ka metu ēnu.
  • 2
  • 0
;)
;
Labi, piekrītu. Būs jāapmeklē "Patētiskā. Par redzamo valodu"
  • 0
  • 0
:(?
:
Nav ne kategoriskuma, ne nicināšanas, tikai savs skats, katrā atsevišķā gadījumā. Bildēm pašām nav vainas, tāpat kā visam citam, kas zem saules. Mēs paši piešķiram nozīmi ar savu attieksmi un vienīgi sev, pats par sevi nevar būt ne skaists, ne neglīts. Ja nu bildes atrauti no konteksta jālūko, tad galerijā, bet teātrī saistībā ar lugu un tās autoru, kas taču nav mazvērtīgāk kā mūsu turpinājums, pienesums.
  • 0
  • 0
:)
:
Nuja, kategoriskums mums ir cieņā. Un noniecināšana arī. Nav jau tā, ka patīk tikai bildes, bet Dzudzilo bildes patīk īpaši, tas gan :)
  • 0
  • 0
:)
:
Nezinu, nezinu, Ibsens, tai skaitā "Pērs"ir par labu, dziļu materiālu lai priecātos par bildītēm. Ja tas Pērs tavā ceļā stājies pirmo reiz, tad kā pie meitenes- labi ir, neko daudz nedomāju. Visādīgas komiksu būšanas mums arī cieņā. Vienam izrāde atvērās, man aizvērās- ar piejaukumu, kas dota mātes un dēla attiecībām, ar troļļu būšanām, ar Kairiša mūžīgo salkmi izģērbt. Būtu jel reiz pie spoguļa mājā sevi saskatījies, varbūt rimtos. Par krāsu gammu laikam vecmodīgs esmu, tie elktro spilgtie man neklēbējas ne ar Norvēģiju, ne Latviju, ja nu vienīgi kad uz ielas var redzēt skaistules, kas no humpaliem sapucējušās sērfo.
  • 2
  • 0
:)
:
Mani "Pērs Gints" fascinēja tieši ar scenogrāfiju un tērpiem, kad momentā akceptē izrādi un atskārsti - tie takš Dzudzilo!
  • 0
  • 0
aizlūzis brava
a
Kas attiecas uz "Raudupieti", nav vārdam vietas- rada atmosfēru, izceļ Blaumani, režiju, aktierdarbu ( ģeniāls ģeniāls ir skapis kā smiltājs ). Patīk vai ne, bet "Līrā"ir viens, izturēts stils, kas tuvs interpretācijai. "Vilki8 un avis"ar telefonbūdiņām? Skatījos izrādi, bet pat neiedomājos, ka tas Dzudzillo tvēriens. Šķidri. Bet nu "Pērs" ar indīgi zilo un jēli rozā, ar skolas krēslu rindām, jo var kāpelēt. Cik neskaitāmi daudz izrāžu pasaulē ( sevišķi operā), kur tādi beņķīši. tur viņus svaida, grūsta, kad iekšējais jāgāž pār bortu, absolūts migrējošais paņēmiens. Kairiša gadījumā var būt labi. Ar visu Pietu un Pēra ar krūti barošanu, tam vien jau Ibsens Solveigu radīja. Pārsteigums, ka vienā pārī sadzīvo mākslinieciskas vērtības ar infantilitāti. Palasiet arī par Kristas personālistādi ar flautu.
  • 0
  • 0
foto no "uguns un nakts"
f
Vairākstāvu konstrukscija. Teātrī uz izrādi ierodas palīgsastāvs- statisti, kas aizpildīs logus. Še tev, stinga glezna, vai obligāti ieviešama, ko papildina, kādu funkciju veic Raiņa domas atklāsmē?
Galējība
G
Kāpēc bez manis nevar iztikt? ES iekšēji slavēju Dzudzillo pāra darbu skatuvei, bet pretendēt lai vizuālā māksla būtu skatuves mākslā galvenā... Skat, kad pauze starp vārdiem un skatītājs atslēdzas... Vai nu gluži tā, bet nav jau muzejā ieradies bildītes skatīties. Teksts kļūst par aizvien nicināmāku daļu veselajā, nicina, kurā tik var, bet tad ir jautājums: vai Dzudzillo pāris komunicē bez vārdiem... Pārsteigums! Krista droši ir retā sieviete, kura nemīl ar ausīm... Vispār jau diezgan stulbi un pašpietiekami, ka vieni mērcējas teksta blāķos ( 3 stundu un vairāk garumā) , otri sevi eksponē. Ir taču, piemēram, pantomīma, tur vārdi nevienu netraucē, ir tikai kustēšanās un ar aci skatāmais, bet nē, dramatiskam teātrim vajag iemauktus, kas izteikts ar gleznotāja rāmi. Pārspīlēju. Tāpat kā Dzudzillo.
labojums
l
otri sevi eksponē bilžu veidā.
  • 0
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja