Festivāla atklāšanas koncertā BACHianas čellam un saksofonu kvartetam, 15. septembra vakarā, apmeklētāji varēja baudīt jaunās un talantīgās latviešu čellistes Margaritas Balanas un saksofonu kvarteta Signum koncertprogrammu, kas bija kā aizraujošs muzikāls ceļojums no Baha līdz Pjacollam. Tā bija unikāla iespēja dzirdēt neierastu instrumentu kombināciju – čells un saksofoni, gan majestātiski klasiskos, gan Dienvidamerikas kaisles un tango ritmu pilnos skaņdarbos.
Vakara turpinājumā, koncertzāles Kino zālē tika izrādīta Annas Šiltcas dokumentālo filmu Čella stāsti (2013, Luksemburga). Intriģējošā sižetā filmā atklājās stāsti par čella rašanos, par mūziķiem, kas to spēlē, par cilvēku dzīvēm, kas ar to saistīti.
Čello Cēsis otrajā dienā, 16. septembra rītā koncertzāles restorānā notika Vēlās brokastis ar čella garšu, kurā čella mūzikas mīļi un interesenti neformālā gaisotnē pie kafijas un gardām uzkodām varēja klausīties muzikologa Oresta Silabrieža sarunu ar festivāla mūziķiem.
Sestdienas pusdienlaikā Insignia mākslas galerijā koncertzālē Cēsis tika atklāta mākslinieka Andra Vītoliņa personālizstāde Urbānā poēzija, kurai sekoja lietuviešu čellista Justas Kulikauskas koncerts Cello Electrified. Laikmetīgās mākslas un mūzikas sinerģiju radīja laikmetīgi skaņdarbi čellam un elektronikai.
Savukārt festivāla lielkoncertā apmeklētājiem bija iespēja novērtēt pasaules slavu iemantojušā itāļu čella virtuoza Mario Brunello spēli. Slavens ar to, ka spējis iekarot klausītāju sirdis visā pasaulē, un, guvis starptautisku kritiķu atzinību, vienaldzīgu viņš neatstāja arī publiku, kas bija sapulcējusies koncertzālē Cēsis. Aplausiem nerimstot, atkal un atkal mūziķis tika aicināts uz skatuves, lai apliecinātu savu talantu.
Vakara koncerta otrajā daļā skanēja divi pirmatskaņojumi. Vienā no tiem - Ervīna Šulhofa 1921. gadā sacerētajā Svītā op. 37 spoži uzmirdzēja kamerorķestris Sinfonietta Rīga jaunā diriģenta Artūra Gaiļa vadībā. Otrs pirmatskaņojums, kas skanēja lieliskā čellista, Lielās mūzikas balvas laureāta Ērika Kiršfelda izpildījumā, sasniedza koncerta kulmināciju. Tā bija Anitras Tumševicas Saules mūzika, kas pirmo reizi skanēja versijā čellam un stīgu orķestrim.
Festivāla noslēguma dienā, 17. septembrī, koncertzālē Cēsis pulcējās ģimenes ar bērniem, lai piedzīvotu krāšņu un atraktīvu koncertuzvedumu Čella pasakas. Ūdens kopā ar čellu tiro Melo M.
Šī gada maijā starptautiskais festivāls Čello Cēsis saņēma Eiropas Festivālu asociācijas kvalitātes zīmolu EFFE Label, kas tiek piešķirta ievērojamākajiem Eiropa festivāliem, balstoties uz tādiem kritērijiem kā mākslinieciskā kvalitāte, kopienas iesaiste un festivāla starptautiskā un globālā perspektīva. Čello Cēsis ir vienīgais festivāls no Latvijas, kas saņēmis šo atzinību.