Bet jūlija sākumā _Diena_ aprakstīja gadījumu, kad ērces sakosta paciente palīdzības vietā saņēma ieteikumu labāk nebraukt uz LIC. «Nāciet rīt vai sauciet ātro palīdzību, ja naktī paliek slikti,» Latvijas Infektoloģijas centra (LIC) reģistratūrā teikts rīdziniecei Vēsmai, kurai 10 dienas pēc ērces koduma parādījusies temperatūra un klepus. Viņa ieradusies LIC 20 minūtes pirms ārsta pieņemšanas laika beigām. «Pie ārsta jau ir viens cilvēks, nevar zināt, cik ilgi viņš tur būs. Dakteri nedrīkst pārslogot,» teikusi reģistratūras darbiniece, piebilstot, ka varot nākt nākamajā dienā ap plkst. 16, kaut gan ārsta pieņemšanas laiks ir līdz plkst. 18. «Jautāja, vai man sāp galva. Teicu, ka nesāp. Tad lai nākot rīt. Ja naktī kļūst slikti, varot saukt ātro palīdzību,» stāsta Vēsma. Viņa vaicāja, vai nebūtu iespējams jau pirms vizītes pie infektologa nodot asins analīzes. LIC darbiniece atbildējusi, ka tas esot ļoti dārgi, tāpat kā vizīte pie infektologa. «Nesaprotama atruna, jo es pat nejautāju, cik tas maksā. Veselība man ir dārgākais,» saka Vēsma. Kad nākamajā dienā viņa ar ģimenes ārsta nosūtījumu plkst. 16 ieradusies LIC, Vēsmai pateikts, ka atkal ieradusies vēlu, jo rindā gaidot jau deviņi cilvēki. Sieviete cerībā, ka tomēr tiks pie ārsta, palikusi gaidīt. Pēc aptuveni pusstundas Vēsmu ārpus rindas pieņēmusi cita daktere, kurai tajā brīdī nebija pacientu pieņemšana.
«Ja cilvēks komunicē ar masu mediju palīdzību, tad viņa stāvoklis noteikti nebija kritisks,» uzskata LIC vadītāja Baiba Rozentāle. «Sievietei vispirms bija jāvēršas pie ģimenes ārsta, lai saņemtu nosūtījumu pie speciālista. Saaukstēšanās simptomi pēc ērces koduma nenorāda uz kritisku stāvokli,» saka LIC vadītāja. Otrs veids, kā iespējams nokļūt pie speciālista, esot ar ātro palīdzību, kad pacienta veselība esot ļoti apdraudēta.
Savukārt LIC mājaslapā esošā informācija liecina, ka pie speciālistiem pacientus pieņem ar ģimenes ārsta vai cita speciālista nosūtījumu vai bez tā, maksājot lielāku maksu.
Šovasar tas ir jau otrais gadījums, kad Diena uzzina par LIC noraidošo attieksmi pret pacientiem. Iepriekš Dienas žurnālistei, zvanot uz LIC informācijas tālruni, teikts, ka izņemt ērci jādodas uz citām medicīnas iestādem. «Tā nebija patiesība un avīzes virsraksts bija meli. Cilvēks pats vienkārši nebija sapratis. Mūsu darbiniece skaidroja, kur vēl iespējams ērci izņemt, nevis lika braukt citur,» šo gadījumu attaisno B. Rozentāle.