Aptuveni pirms gada Rīgas Ekonomikas augstskolas radošo programmu direktors un pasniedzējs Fions Dobins izveidoja Latvijā pirmo un pagaidām vienīgo sociālo modes zīmolu Mammu, kas māca mammas augstas kvalitātes apģērbu un to aksesuāru šūšanā, tā dodot iespēju apvienot naudas pelnīšanu ar bērnu auklēšanu. Kā skaidro Fions, ne visas sievietes var atļauties strādāt, bērnu atstājot auklei, bet, iemācoties darināt apģērbus, to var darīt mājās un izdevīgā laikā. Uzņēmums drēbītes no šuvējām nopērk; tiesa, pagaidām grūtākais esot produkciju pārdot tālāk.
Tāds ir sociālais bizness, kurā svarīgi ieklausīties sirdī, bet kur lielu naudu un sporta mašīnu ātri vis nenopelnīsi, vērtē reklāmas aģentūras DDB vadītājs Andris Rubīns. Latvijā tas vēl bērna autiņos, tikmēr pasaulē tiek īstenoti pat radikāli sociālā biznesa projekti, kas paredz – peļņu no uzņēmuma izņemt vispār nedrīkst, tikai ieguldīt attīstībā! Par to, kas kopīgs sociālajam biznesam, augstās modes namiem, mobilajām tualetēm un Nobela miera prēmijai, - lasi jaunākajā Sestdienā!