Tehnoloģijas attīstās cikliski, un katru jaunu ciklu raksturo konkrēta tendence. XX gadsimta sešdesmitajos gados tā bija lieldatoru skaitļošana, septiņdesmitajos gados - minidatoru ieviešana, astoņdesmitajos gados - personālie datori. Tā līdz pat mobilā interneta uzvaras gājienam pēc 2000. gada. Lielas, lēcienveida inovācijas tehnoloģiju jomā pieredzētas teju ik desmitgadi. Tagad, kad tehnoloģijas no lieldatoriem, kas aizņēma visu istabu, sarāvušās līdz vienā rokā turamai planšetei, laiks doties tālāk. Nākamais loģiskais solis tehnoloģiju attīstībā ir to pārnešana uz lietotāja ķermeni. Paredzams, ka 2014. gadu un šo desmitgadi kopumā raksturos tieši tā sauktās nēsājamās tehnoloģijas, kas kļūs par katalizatoru vides digitalizācijas sprādzienam pasaulē.
Gan patērētāji, gan tehnoloģiju ražotāji sapratuši, ka tehnoloģijas vairs nav tikai rīks mūsu ikdienas soļa pasteidzināšanai un ērtībām, tās kļūst par neatņemamu mūsu personības sastāvdaļu. Tādas nēsājamās tehnoloģijas kā viedās brilles un viedpulksteņi, piemēram, Google Glass un Galaxy Gear, par kurām tehnoloģiju entuziasti runā jau vairākus gadus, tagad kļūst pieejamas plašam patērētāju lokam. Ar laiku, patērētājiem iepazīstot šo tehnoloģiju iespējas, tās nemanāmi integrēsies mūsu ikdienā un kļūs par parocīgu, ikdienā nēsājamu aksesuāru.
Nēsājamās tehnoloģijas neraksturo tehnoloģiju inovācijas vien. Sadzīves tehnika nu jau cieši ir saistīta ar interjera dizainu, savukārt, izstrādājot mobilās ierīces, jārunā arī par modi. Jau pašlaik ierīču patērēšanā viens no nozīmīgākajiem izvēles faktoriem ir statusa faktors. Mēs vēlamies, lai mūsu ierīces ir modernas, jo tās kļūst par mūsu personas «paplašinājumu». Līdz ar tendenci varam paredzēt tehnoloģiju ražotāju ciešāku sadarbību ar modes industriju. Protams, nēsājamo tehnoloģiju pievienotā vērtība nebūs tikai moderns tēls - šīs ierīces ietvers arī datu analīzes lietojumprogrammas un pakalpojumus, kas to valkātājiem sniegs noderīgu informāciju - no biosensitīviem datiem, piemēram, pulsa mērīšanas, līdz pat sociālai informācijai. Iedziļinoties šī veida ierīču iespējamā devumā, jāsaprot, ka tām ir potenciāls uzlabot vidi un pat veselību, kā arī mainīt ikdienas komunikācijas paradumus.
Nepieciešamas tikai divas sastāvdaļas, lai līdz šim zinātniskajā fantastikā redzēto pasauli padarītu par realitāti, - radošums un inovācijas. 2014. gada tendences varam raksturot tieši ar šo līdz šim kinomākslai un literatūrai rezervēto terminu - zinātniskā fantastika. Uz kurieni mūs ved tehnoloģiju attīstība, grūti spriest, taču ir gluži skaidrs, ka to iespējas ceļā uz digitalizāciju ir faktiski neierobežotas.
*SamsungElectronicsBaltics Telekomunikācijas nodaļas vadītājs