Nepieciešama spēja elastīgi pārslēgties no vienas jomas uz absolūti citu, jo aģentūru klienti ir dažādi un lielākoties viens speciālists ir piesaistīts vairākiem projektiem. Pie PR konsultanta uzņēmums vērsīsies krīzes situācijā, un viņam jābūt gatavam operatīvi ieteikt labāko risinājumu vai vēl labāk - padomāt solīti uz priekšu un novērst krīzi, pirms tā sākusies, skaidro eksperte.
S. Stepe uzskata, ka stereotipi par PR konsultanta darbu, iespējams, saistīti ar to, ka darba galarezultāts nav taustāms un efekts nereti jūtams tikai ilgtermiņā. Redzamākā sabiedrisko attiecību šķautne ir mediju attiecības, tāpēc maldīgi var likties, ka PR speciālists tikai kontaktējas ar žurnālistiem, raksta preses relīzes un organizē pasākumus. «Īstenībā ikdiena ir ļoti smags, intensīvs darbs, sākot no organizatoriskiem un beidzot ar stratēģiskiem jautājumiem un spēju pierādīt sava darba rezultātu un kampaņu efektivitāti.» S. Stepe piebilst, ka aktuāli ir tādi virzieni kā krīžu vadība, pārmaiņu komunikācija, iekšējā komunikācija, korporatīvās sociālās atbildības (CSR) stratēģijas plānošana un realizācija, sociālpolitikas (Public Affairs un lobisma) stratēģiju izstrāde un vadība, reputācijas vadība. «Būtībā PR konsultants ir elitāra profesija, šādu cilvēku nav nemaz tik daudz. Vairākums nozarē strādājošo ir izpildītāju pozīcijās. Par konsultantu nepiedzimst un nevar izmācīties, par tādu kļūst, krājoties praktiskajai pieredzei un izpratnei.»