Taču ceļā uz šo mērķi Fiat ir jāpārvar nopietni šķēršļi - Vācijas valdības un arodbiedrības skepse un Chrysler kreditoru pretestība.
S.Marčione vēlas izveidot uzņēmumu ar gada ieņēmumiem ap 80 miljardiem eiro, kurā būtu apvienotas 10 GM Eiropas rūpnīcas un 11 Fiat rūpnīcas. «No inženierijas un ražošanas viedokļa raugoties, šīs ir debesīs noslēgtas laulības,» intervijā Financial Times (FT) teica S.Marčione, kurš vēlas darījumu pabeigt līdz maija beigām.
Fiat vadītājs ir pirmais autobūves biznesa līderis, kurš nolēmis savā labā izmantot pašreizējo situāciju nozarē - vairāki autobūves uzņēmumi ir uz bankrota sliekšņa, un to akcijas var iegādāties teju par sviestmaizi. «Tas ir neticami vienkāršs risinājums ļoti ērkšķainai problēmai,» FT sacīja S.Marčione.
Taču ceļš uz «neticami vienkāršo risinājumu» solās būt grūts. Vācijas valdība, kura apsver kredītu garantiju piešķiršanu Opel, pieprasa no Fiat skaidru ilgtermiņa stratēģiju Opel attīstībai. «Mēs nespēlēsim spēlītes ar nodokļu maksātāju naudu,» pirmdien brīdināja Vācijas ekonomikas ministrs Karls Teodors cu Gūtenbergs.
Skeptiska ir arī arodbiedrība IG Metall, kuras līderis Armīns Šīlds teica: «Tā būs nevis integrācija, bet kanibālisms, un no tā nebūs labuma nedz Fiat, nedz Opel strādniekiem.»
Papildu šķērslis ir arī Chrysler kreditoru nostāja. 30.aprīlī Chrysler pieteicās bankrota aizsardzībai, jo vairāki kreditori nepiekrita uzņēmuma restrukturizācijas plānam, uzskatot to par netaisnīgu.
Šie akcionāri domā, ka darījums ar Fiat būtu «nepārprotami nelikumīgs».
Kāds bankrota procedūru eksperts Reuters prognozēja, ka kreditoru iebildumi procesu būtiski pagarinās. Kas nozīmē, ka «noslēgt laulības» līdz maija beigām S.Marčionem nav cerību.