«Mēs fokusējamies uz biznesa rezultātu uzlabošanu un šaubāmies, vai aviokompānijai jāsubsidē šis projekts. Citās valstīs velonomas punktus uztur pašvaldības,» BalticBike pašapkalpošanās velonomas stendu pazušanu skaidro airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.
Velonoma kā reklāma
No Rīgas pašvaldības airBaltic zemes gabalus nomāja par kopumā 2395 latiem gadā. Aviokompānija neatklāja, cik lielas investīcijas ieguldītas velonomu izveidē. Tās darbojās kā Vācijā radītas sistēmas Nextbike franšīze, tāpēc lietotāji varēja izmantot papildu ērtības. Piemēram, mājaslapā ierakstot atrašanās vietu, noskaidrot tuvāko pieejamo velosipēdu.
No maija sākuma līdzīgu pakalpojumu sniedz projekts Velonoma.lv, kas izveidojis zvanu centru, palīdzot atrast tuvāko divriteņu nomas punktu. Projekta pārstāvis Jānis Pļavinskis skaidro, ka Rīgā un Jūrmalā joprojām ir daudz vietu, kur iznomāt riteni, tāpēc viņi veido sadarbības tīklu, lai kļūtu pieejamāki. BalticBike projekta īslaicīgumu viņš skaidro ar viedokli, ka tā bijusi airBaltic reklāmas kampaņa. «Visbiežāk velonomas veido divriteņu tirgotāji, lai gūtu papildu ienākumus, jo pats par sevi šis bizness nav starp ienesīgākajiem,» atklāj J. Pļavinskis.
Transports par latu stundā
Arī tūrisma un sporta inventāra tirgotavas Gandrs valdes loceklis Lauris Piņķis uzskata, ka šobrīd Rīgā pieprasījums pēc nomas divriteņiem nav tik liels, lai šajā uzņēmējdarbības veidā investētu: «Mēs velonomas organizējam sava veikalu tīkla ietvaros, kas ļauj efektīvi izmantot iekšējos resursus,» norāda uzņēmējs. Patlaban velosipēdu nomas cenas Rīgā ir robežās no viena līdz diviem latiem stundā. Nomas punktos pie divriteņa var tikt, samaksājot par paredzēto lietošanas laiku priekšapmaksā un iemaksājot nodrošinājuma depozītu.
Divriteņi tuvinās kultūrai
2014. gadā Rīga tiks godāta par Eiropas kultūras galvaspilsētu un pilsētā palielināsies tūristu skaits. Šī iemesla dēļ varētu augt pieprasījums pēc divriteņu nomas. «Mūsu uzdevums ir izveidot kultūras programmu, taču sadarbosimies ar pašvaldību, lai nokļūšanu uz pasākumiem padarītu ērtāku un atbilstošu viesu vēlmēm,» gatavību risināt zaļā pārvietošanās veida jautājumus apliecina nodibinājuma Rīga 2014 vadītāja Diāna Čivle.
RDĪD zemes nomas projektu vadītāja Daiga Dārziņa atklāj, ka neviens pieteikums dalībai izsolē vēl nav saņemts, un uzsver, ka parasti uzņēmēji dokumentus iesniedz pēdējā brīdī. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 6. jūnijs, bet sākotnējais maksas apmērs - 1975 lati gadā.
Rīgā pašapkalpošanās velonomas varētu atkal kļūt pieejamas ne agrāk kā jūnija vidū, kad taps zināms jaunais divriteņu nomas stendiem paredzēto zemes gabalu nomnieks.