Pagājušonedēļ notikusī A.Makvīna skate bija tehnoloģiski «advancētākais» Parīzes modes nedēļas notikums, laikraksta International Herald Tribune modes apskatniece Sūzija Menkesa to pasludināja par «XXI gadsimta modes dramatiskāko revolūciju». Kustīgas kameras-roboti, milzīgs videoprojekciju ekrāns - un klātbūtnes efekts visiem modes faniem, lai kur pasaulē viņi atrastos pie saviem datoriem. A.Makvīna partneris šajā projektā bija slavenā fotogrāfa Nika Naita digitālo tehnoloģiju studija SHOWstudio. N.Naits prognozē, ka mēneša laikā Makvīna šova ierakstu internetā noskatīsies 40 miljoni cilvēku. Modes mākslinieka aktivitātes digitālajā dimensijā pilnībā atbalsta zīmola Alexander McQueen līdzīpašnieks - luksusa preču impērija Gucci Group. «Digitālās tehnoloģijas ietekmēs katru mūsu darbības aspektu, tās ļaus zīmoliem uzturēt interaktīvas attiecības ar patērētājiem - šī attiecību intensitāte piešķir tām īpašu emocionalitāti,» uzsver Gucci Group prezidents Roberts Polets.
A.Makvīns ir aktīvs čivinātājs. Tviterī par saviem jaunumiem stāsta modes nams Yves Saint Laurent. Modes mākslinieks Rolans Murrē savu Parīzes skati filmēja ar 28 kamerām. Modes nams Louis Vuitton Parīzes skates tiešraidi piedāvāja sociālajā tīklā Facebook. Starp citu, feisbukā varat mēģināt draudzēties ar Louis Vuitton māksliniecisko vadītāju dizaineru Marku Džeikobsu - varbūt viņš jūs apstiprinās savu draugu lokā. Jāpiebilst, ka Londonas modes nedēļā nams Burberry tiešraidē demonstrēja skati mājaslapā vogue.com, savukārt Milānā šo tendenci iesāka Emporio Armani.
«2010.gada pavasara-vasaras kolekciju prezentācijas Parīzē iezīmēja pirmo sezonu, kad modes industrijā interneta sociālajiem tīkliem ir daudz lielāka nozīme nekā redaktoriem, kritiķiem, supermodelēm un slavenībām, kuras apmeklē skates,» uzskata pasaules autoritatīvākā modes kritiķe Sūzija Menkesa un piebilst, ka stundas laikā pēc Balenciaga skates tviterī parādījies 41 ziņojums par to, savukārt pēc Balmain skates - uzreiz 75 ziņojumi.
Dizainers Marks Džeikobss neuzskata, ka internets (modes mākslinieku čivināšana, defilē tiešraides un aizkulišu darba «demistifikācija») padara modi un modes preces «pieejamākas»: «Tagad mainās pati luksusa un ekskluzivitātes būtība. Turklāt luksuss un ekskluzivitāte nav viens un tas pats. Luksuss nozīmē dizaina un gatavas preces kvalitāti. Ar ko modes nams Louis Vuitton atšķiras no citiem luksusa zīmoliem? Ar to, ka mēs nekad nerīkojam izsoles. Tas ir milzīgs un dārgs risks, jo īpaši šajos ekonomiskajos apstākļos, taču tas mums ļauj saglabāt zināmu ekskluzivitāti.»
Parīzē aktualizējās arī strukturālās pārmaiņas, kas skar populārus zīmolus. Negatīvas atsauksmes guva Maison Martin Margiela jaunākā kolekcija - tās veidošanā modes nama dibinātājs noslēpumainais beļģu mākslinieks Martins Maržela vairs nav piedalījies. Maržela tiek uzskatīts par kulta personību modes biznesā - viņš ir novators gan modes dizainā, gan apģērbu tirdzniecības un prezentācijas konceptos. Maison Martin Margiela lielākais akcionārs džinsu giganta Diesel īpašnieks Renco Roso ziņo, ka kolekcijas tagad veido paša Marželas akceptētais dizainers, taču viņa vārds netiek atklāts. Kā Marželas iespējamie pēcteči tiek minēti Rafs Saimonss un Haiders Akermans, taču viņi pret šo piedāvājumu izturas atturīgi, jo kontrakts ar Maison Martin Margiela paredz, ka viņi nevarēs «parakstīt» kolekcijas ar savu vārdu.
Parīzes modes nedēļas kuluāros tika apspriesta zīmolu Christian Lacroix un Yohji Yamamoto nākotne. Abi kļuva par globālās finanšu krīzes upuriem un atrodas uz bankrota robežas. Kristiāna Lakruā nams jau maija beigās vērsās Parīzes komerctiesā, piesakoties aizsardzībai no kreditoriem, savukārt Jodzi Jamamoto uzņēmums ar līdzīgu pieteikumu Tokijas apgabaltiesā vērsās pirms dažām dienām. Interesi par Christian Lacroix iegādi tagad izrāda kāds arābu šeihs. Par Yohji Yamamoto glābēju var kļūt Japānas riska kapitāla fonds Integral Corp., kas ir gatavs finansēt uzņēmuma restrukturizāciju.
Dizaineri arvien ciešāk sadarbojas ar mūziķiem: Chanel modes skatē koncertu sniedza Karla Lāgerfelda mūza Lilija Allena. Viktor & Rolf šovā dziedāja Rošīna Mērfija. Valentino skates saundtreks - jaunumi no Antony & the Johnsons. Arvien populārāks kļūst radošo sinerģiju formāts: Krievijas supermodele Natālija Vodjanova izstrādājusi apakšveļas līniju zīmolam Etam. Dizainere Žila Sandere, kura jau divas reizes tika padzīta no pašas dibinātā modes nama Jil Sander, izveidojusi kolekciju +J apģērbu tīklam Uniqlo (H&M konkurents). Stella Makartnija, kuras zīmols Stella McCartney strauji aug, izveidojusi bērnu apģērbu kolekciju Gap Kids (pārdošanā novembrī) tirdzniecības tīklam Gap. Riks Ouenss izstrādājis somu kolekciju «funkcionālajam» zīmolam Eastpak (mugursomu, naudasmaku ražotājs).