Šis mazliet mistiskais jēdziens, bez kura nav iedomājama spāņu klasiskā kultūra, iespējams, kļūs labāk izprotams/izjūtams, ja nelaidīsit garām iespēju noskatīties īstu, autentisku Spānijas flamenko - divās izrādēs Asiņainās kāzas un Flamenko Svīta tiešraidē no Teatro Real Madridē. Horeogrāfs ir viens no mūsdienu flamenko dejas pamatlicējiem Antonio Gadess.
Antonio Gadesa kompānija no jauna iestudē vienu no izcilākajiem spāņu dramatiskās dejas darbiem Asiņainās kāzas (Bodas de Sangre), bez kura nav iedomājama XX gadsimta laikmetīgās dejas klasika. Gadesa baleta Asiņainās kāzas (1974) pamatā ir šāda paša nosaukuma Frederiko Garsijas Lorkas luga - folkloras piesātināta traģēdija. Tai iedvesmu autors smēlies no 1928. gada notikumiem Spānijas pilsētā Niharā. Mīla, greizsirdība, nāve - lūk, trīs vaļi, uz kā turas lugas/šajā gadījumā deju izrādes sižets. Nemitīgi augoša spriedze - it kā duncis atrastos gan starp mīlētāju krūtīm, gan dzīvību un nāvi, ja spējam tās iedomāties kā vieliskas, cilvēkiem rada būtnes. Spāņi spēj. Tik klātbūtnīga ir nāves elpa šajā Lorkas lugā.
«Vidusjūras kultūra ir greizsirdības, mīlestības un nāves kultūra, kura pastāv ne tikai dejā, bet arī literatūrā, glezniecībā un citos mākslas veidos. Traģēdijas sajūta ir vienmēr klātesoša. Mani vienmēr ir interesējuši Lorkas darbi galvenokārt tāpēc, ka viņš spēj ieskatīties dziļi andalūziešu aprobežotībā un nodomos,» saka horeogrāfs Antonio Gadess.
Dejas, ar kurām viņš 1963. gadā sāka savu solokarjeru, piecus gadus vēlāk pārauga iestudējumā Flamenko Svīta (Suite Flamenca). Tā ir lieliska iespēja redzēt flamenko deju tādu, kādu mūsdienās vairs neizmanto. Notikumu īpašu padara Antonio Gadesa horeogrāfijas personiskais dejas stils. Skan ģitāras, kastaņetes, kāju klaudzināšana un neparastā dziedāšana.