«Četrās nedēļās uztaisījām izrādi ar diviem solistu sastāviem no Austrālijas, ASV un Eiropas. Šis ir Honkongas operas un Slovēnijas Nacionālā operas un baleta teātra Ļubļanā kopprojekts, pirmizrāde Ļubļanā plānota 2015. gada 22. janvārī,» Dienai vēstīja A. Žagars, kurš patlaban atpūšas Austrālijā, Melburnā.
«A. Žagara iestudētā Salome ir neticami smalki nopulēta. Tā ir vizuāli iespaidīga un vērienīga savā mērogā. Šis nav tipiskais mūsdienu centiens parādīt notikumus modernākā vidē. Scenogrāfa Reiņa Suhanova veikums ir viens no labākajiem, kāds redzēts. Kad paceļas priekškars, skatītājs acumirklī nonāk citā pasaulē,» lasāms vērtējumā www.hkeld.com. Recenzijā slavēta arī Kevina Vina-Džonsa meistarīgā gaismu režija ar gaišā un tumšā kontrastu un Inetas Sipunovas video. «Vienkāršās dekorācijas, papildinātas ar smalkām video projekcijām, veidoja lielisku fonu nokaitēto kaislību drāmai,» vērtē www.scmp.com. Vērtētāji ir vienisprātis, ka «dziedātāji ir skaisti, ar spēcīgu balsi, lieliskiem izteiksmes līdzekļiem un atbildības sajūtu pret lomu» (www.hkeld.com).
R. Štrausa 1905. gadā sarakstītā opera Salome nav pašsaprotama repertuāra izvēle Āzijas operas kompānijai, taču Honkongas opera riskēja,» norāda www.asianreviewofbooks.com. Risks esot atmaksājies ar uzviju, jo «izrāde ir vienlīdz gan labi režisēta un aktieriski atveidota, gan vokāli pārliecinoša».
A. Žagars atklāj, ka Salomes darbību pārcēlis mūsdienu līdera/valdnieka Smart House cietoksnī Tuvajos Austrumos, valstī ar militāru diktatūru.
«Varam runāt par scenogrāfijas eksportu: to izgatavoja Latvijā un kuģa konteinerā veda divus mēnešus. Ar pedantiskajiem tehniskajiem darbiniekiem Honkongā četrās dienās perfekti uzbūvējām scenogrāfiju, ar visiem tehnoloģiskajiem risinājumiem iekārtajiem griestiem, kustīgajām žalūzijām,» par iestudējuma tapšanu stāsta R. Suhanovs. Uzturoties Honkongā, kurā ir septiņi miljoni iedzīvotāju, viņu pārsteigusi cilvēku pieklājība un miers: «No rīta metro stacija ir ļaužu pilna, bet valda klusums, neviens nekliedz. Miers valda arī vietā, kur patlaban notiek protesti, - ielas ir tukšas, tikai nobloķētas ar miskastēm, jo darbalaikā visi strādā. Bet, ja kāds atļaujas barjeras aizvākt, ielās momentā ir simtiem tūkstošu cilvēku. Ja ierodas policija ar asaru gāzi - tad jau miljoni. Viņi ņem ar masu.» Diriģents Džons Nešlings uzaicinājis Žagaru iestudēt izrādi 2015. gadā Sanpaulu operā, savukārt Salomes iestudējuma producents ķīniešu tenors Vorens Moks piedāvājis veidot jaunu iestudējumu Honkongā 2016. gadā.