Šogad atkal uzvirmojušas diskusijas par to, ka varbūt vajadzētu samazināt autoostu skaitu, daļai no tām mainot statusu pat uz vienkāršām autobusu pieturām.
«Pasažieru skaits samazinās, autoostu uzturēšana ir dārga, tāpēc vairāku autoostu kompleksus labāk būtu izmantot, nododot tos nomā, piemēram, veikaliem, bet autobusiem pietiktu ar vienkāršu pieturu. Ietaupīto naudu labāk novirzīt autobusu reisu finansēšanai, nevis saglābt lielu autoostu skaitu un slēgt autobusu reisus. Jācenšas panākt, lai nenotiktu tā, ka cilvēki kādā reģionā paliek bez autobusiem vai autobuss kursē tikai reizi nedēļā,» uzskata Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas valdes loceklis un a/s Rēzeknes autobusu parks valdes loceklis Vasilijs Smuļs.
Vairāki Dienas aptaujātie iedzīvotāji gan atzina, ka autoostas - nevis vienkārši autobusa pieturas - Latvijas reģionos tomēr ir nepieciešamas, it īpaši gada vēsajā laikā un diennakts tumšākajās stundās, un uzsvēra, ka daudzviet nomaļākās pašvaldībās «tieši autoosta ienes dzīvību».
SIA Bauskas AO valdes priekšsēdētājs un Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs uzskata, ka lietderīga būtu autoostu sadalīšana kategorijās, jo no visām autoostām nevar prasīt vienādu pakalpojumu klāstu: «Mazajās autoostās jānodrošina tikai minimālās funkcijas - lai autobuss varētu iebraukt, lai stāvlaukumi atbilstu tehniskajām prasībām, lai būtu apgaismojums. Ja reisu maz, kasieris autoostā nav vajadzīgs, biļetes var tirgot autobusa šoferis.»
Pārvadātāju vidū dominē viedoklis, ka pasažieru pārvadājumu ķēdē būtiska loma ir tieši autoostām, turklāt «jāņem vērā arī Latvijas klimats. Mēs nedzīvojam Eiropas dienvidos, kur slikti laika apstākļi ir tikai īsu laiku gadā,» norāda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks.