Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

FOTO: Jevgeņijs Oņegins Latvijas Nacionālajā operā

8. decembrī Latvijas Nacionālajā operā notiks Pētera Čaikovska operas Jevgeņijs Oņegins jauniestudējuma pirmizrāde, pavēstīja operas pārstāve Irbe Treile.

Izrādi veido muzikālais vadītājs Ainārs Rubiķis, diriģents Jānis Liepiņš, režisore Rēzija Kalniņa, scenogrāfs Mihails Kramenko, kostīmus veido modes zīmols Amoralle, kustību režisore ir Ilze Zīriņa, gaismu mākslinieks – Sergejs Skorņeckis.

Titullomu interpretēs Jānis Apeinis vai Rihards Mačanovskis, Tatjana būs Dana Bramane vai Evija Martinsone, Ļenskis  - Raimonds Bramanis, Mihails Čuļpajevs vai Juris Jope, Olga – Oksana Volkova vai Laura Grecka, Gremins – Krišjānis Norvelis vai Romāns Poļisadovs, Larina – Kristīne Zadovska vai Aira Rūrāne, Aukle – Ilona Bagele vai Andžella Goba. 

Pētera Čaikovska opera Jevgeņijs Oņegins pasaules pirmizrādi piedzīvoja 1879. gadā Maskavas Mazajā teātrī. Pēc Aleksandra Puškina romāna dzejā motīviem operas libretu radīja pats komponists un viņa domubiedrs Konstantīns Šilovskis. Rīgā Jevgeņijs Oņegins pirmo reizi iestudēts jau 1896. gadā. Jaunais iestudējums būs divpadsmitais šīs operas uzvedums Latvijā.

“Kādēļ cilvēkam ir tik grūti, nepanesami bez Mīlestības un kāpēc ir tik grūti mīlēt? Kas ir Mīlestība? Ko mēs katrs definējam izrunājot šo vārdu? Ko mēs slēpjam aiz vārda Mīlestība? Kas rada priekšstatus par to, kādai vajadzētu būt Mīlestībai? Kā tai vajadzētu izpausties? Kas ir pareizi vai atbilstoši mūsu katra priekšstatam.  Katrā cilvēkā mīt Tatjana – Mīlestību alkstoša dvēsele. Vienīgi ne vienmēr mūsu izvēlētais „mīlestības objekts” dzīvē atbilst mūsu ilūzijām. Kādēļ Mīlestība sāp? Varbūt tādēļ, ka vienmēr ir jūtama Nāves vai Nebūtības klātbūtne?” uzdod jautājumus Rēzija Kalniņa.

Jevgeņijs Oņegins ir režisores debija Latvijas Nacionālajā operā. Iepriekš viņa ar panākumiem Novosibirskas Akadēmiskajā Operas un baleta teātrī  iestudējusi vairākas izrādes – Traviata, Kara rekviēms, Žanna d'Arka uz sārta, Mesa.

Starptautisku atzinību guvušais latviešu diriģents Ainārs Rubiķis Latvijas Nacionālajā operā atgriežas pēc vairāku gadu pārtraukuma, iepriekš viņš šeit diriģējis Mocarta operas Dons Žuans un Burvju flauta, kā arī Kristapa Pētersona operu Mihails un Mihails spēlē šahu. Šosezon Ainārs Rubiķis strādā arī Bāzeles operā, Berlīnes Komiskajā operā, Čikāgas Liriskajā operā, Somijas Nacionālajā operā un citur.

Nākamās Jevgeņija Oņegina izrādes 9. un 10. decembrī, 20. janvārī un 16. februārī.

Biļetes var iegādāties Latvijas Nacionālās operas un Biļešu Paradīzes kasēs, kā arī internetā: http://www.bilesuparadize.lv/events/perf/1078

Top komentāri

ko nu ?
k
pēc Puškina Oņegina izvarošanas pareizticīgajai rēzijai uz rossiju vairs īsti nav ko cerēt-ja es būtu krievs sadotu šalavai par klasikas kropļošanu. Kāpēc Latvijā analfabēti tiek pie režijas? Vai Rubiķim tiešām ir tik daudz naudas, ka var nopirkt Nacionālo Operu kur madāmai ākstīties? Ja pēc 3 reizēm šis sviests vēl būs repertuāra, tad tas būs 9. pasaules brīnums
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Rīgā uzstāsies leģendārā grupa Scorpions

Šodien sākas biļešu iepriekšpārdošana uz leģendārās rokgrupas Scorpions 60. gadadienas iespaidīgo jubilejas koncerttūri, kuras vienīgā pieturvieta Baltijā būs Latvija - 11 jūnijā Arēnā Rīga, inform...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja